Telefonie
Bot?
Regelmatig zien we op de website van een bedrijf niet eens meer een telefoonnummer staan. We worden gedirigeerd naar een invulformulier, een emailadres of een chat-bot om onze klacht of ons probleem over te brengen. En ja, dit zijn hele goede tools om snel contact te leggen en om als organisatie goed in te kunnen zien hoeveel mensen er contact met je zoeken.
Spraak
Maar wat ons betreft heeft deze manier van communiceren wel een groot nadeel: het kan soms heel lastig zijn om een vraag of een probleem goed over te brengen in een email of chatbericht. En een antwoord kan eenvoudig verkeerd geïnterpreteerd worden. In een gesprek kun je veel beter aanvoelen waar het probleem zich precies voordoet, wat je eventueel kunt doen of zeggen om het leed te verzachten en hoe je tot een oplossing komt.
Echt contact
Maar een gesprek is niet alleen belangrijk om ‘slechte zaken’ te bespreken. Het gaat juist ook om de leuke gesprekken. Wie kan zich niet een leuk gesprek herinneren met een collega, een klant of leverancier? En zeg nu eerlijk, wie kan zich een leuke mailconversatie herinneren? Met elkaar praten, een gesprek voeren is zo belangrijk. Daarom richten wij ons met Wortell Meet – Teams Calling juist op telefonieoplossingen. Wij zien in dat nieuwe tools als Microsoft Teams veel kunnen bijdragen aan de efficiëntie binnen een organisatie. Maar we willen het gesprek niet uit het oog verliezen.