Zo verhoog je het rendement en werkplezier van jouw medewerkers
Een gemiddelde medewerker is per dag een kwartier tot een uur bezig met het zoeken naar informatie. Denk hierbij aan het vinden van dat ene document van een paar maanden geleden op de fileshare, het zoeken naar belangrijke informatie over een klant in één van de acht gebruikte systemen of intern de persoon vinden met de juiste expertise over een bepaald onderwerp. "Stel nu dat een gemiddelde medewerker €90 per uur kost. In het gunstigste geval gaat er per persoon per dag dus €22,50 verloren aan tijd die geen toegevoegde waarde levert." Lourens Siderius, Cloud Transformatie Coach Wortell ziet mogelijkheden: "Gelukkig heeft Debble de oplossing hiervoor ontworpen: Debble Connected Workplace."
Wat doet Debble Connected Workplace?
"In de basis is Debble Connected Workplace een geautomatiseerd proces dat met één druk op de knop een cloud-based werkruimte inricht. Het inventieve hiervan is dat we de koppeling maken met het bestaande ERP-systeem, zodat alle bedrijfsinformatie altijd centraal blijft bestaan." Aan het woord is Franck van Diest, Business Unit Manager van Debble. "We maken een connector die de informatie vanuit het gebruikte ERP-systeem omvormt naar de juiste uit te voeren actie. Voor je het weet staat er een SharePoint site met alle relevante informatie uit het ERP-systeem, een Microsoft Teams omgeving met alleen de leden die hierin mogen en een uitgebreide zoekmachine en dat allemaal in met jouw eigen template en huisstijl. Het efficiënt samenwerken kan meteen starten."Debble Connected Workplace is tegelijkertijd gestandaardiseerd en op maat ingericht
"Het proces van de klant is altijd leidend. Daarom zorgen we ervoor dat we de antwoorden op de belangrijkste vragen helder hebben, voordat we gaan starten met de implementatie van Debble Connected Workplace", aldus Franck. Deze vragen zijn:- Wie mogen er een SharePoint site aanmaken? Als iedereen dit mag doen, ontstaat er mogelijk een wildgroei aan werkruimten. Als alleen bepaalde mensen de werkruimten mogen aanmaken en het aanvraagproces is te ingewikkeld, wordt er misschien te weinig gebruik van gemaakt.
- Welke webparts moeten altijd toegevoegd worden aan de SharePoint site? Dit kunnen bijvoorbeeld de gegevens zijn van die klant, openstaande opportunities of de documentenbibliotheek.
- Moet er meteen een Team in Microsoft Teams aangemaakt worden? In deze omgeving is meteen een chatfunctie geïntegreerd, maar zal niet voor elke organisatie altijd relevant zijn. Dit kan ook op een later moment toegevoegd worden.