Wat is Office 365?
Microsoft Office 365 is het pakket met de populairste productiviteits- en samenwerkingsprogramma's van Microsoft. De meeste onderdelen worden geheel online aangeboden. Microsoft Office 365 werkt naadloos samen met bekende programma's uit de Microsoft Office suite, namelijk Outlook, Word, Excel en PowerPoint. Hiermee biedt Microsoft Office 365 toegang tot e-mail, documenten, contactpersonen en agenda's. Daarnaast worden hier de productiviteitsproducten Exchange Online, SharePoint Online, Lync Online en Yammer op aangeboden, waardoor organisaties een totaal oplossing hebben om effectief samen te werken.
Wat zijn de voordelen van Office 365?
Met Office 365 beschikken organisaties altijd over een complete werkplek, anyplace, anywhere, anydevice. Hiermee kunnen organisaties eenvoudig samenwerken. Denk hierbij aan het opstarten van een webconference, het delen van documenten op een SharePoint site en het delen van agenda's binnen Outlook. Dit stelt organisaties in staat om zowel binnen de organisatie of buiten de organisaties met partners samen te werken. En dat allemaal in een vertrouwde Office omgeving die bovendien voldoet aan de hoogste veiligheidseisen. Doordat er gebruik wordt gemaakt van een cloud dienst heeft de eigen IT-organisatie geen omkijken meer naar de beschikbaarheid en performance van de kantooromgeving.
Hoe start ik met Office 365?
Een overstap op Microsoft Office 365 vraagt ook om het maken van de juiste keuzes. Zo zijn er verschillende versies van Office 365 beschikbaar voor verschillende gebruikersgroepen. Het is mogelijk om alles naar de cloud te brengen of juist te kiezen voor een hybride oplossing. De eerste stap om te komen tot een succesvolle cloud implementatie is het opstellen van uw Office 365 strategie en roadmap. Wat is de huidige werkwijze van uw organisatie? Op welke gebieden zijn de grootste quick-wins te realiseren? En wat zijn de mogelijkheden van Office 365 hierin? De volgende stap is de migratie van on-premise email naar Office 365 en de implementatie van Lync Online en de programma's uit de Office suite. Uiteraard is goede ondersteuning en begeleiding voor uw medewerkers de basis voor het succes van Office 365. SharePoint Online maakt het mogelijk om samen te werken aan documenten en informatie te delen. Hierbij kan SharePoint Online onder andere ingezet worden als intranet, extranet, documentmanagement- en klantportaal. Op basis van de wensen en eisen wordt gekeken wat standaard mogelijk is binnen Office 365. Ook is het mogelijk om een hybride oplossing te realiseren, waarbij zowel gebruik wordt gemaakt van Office 365 als van SharePoint on-premise.
Meer informatie?
Office 365 is verkrijgbaar in verschillende versies. Welke versie voor u interessant is, hangt er vanaf welke toepassingen u wilt gebruiken en hoeveel gebruikers uw organisatie telt. Op onze website kunt u een gratis whitepaper downloaden over de mogelijkheden van Office 365. Wilt u direct meer weten over de voordelen van Office 365 voor uw organisatie? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.