Ga naar content
Wij zijn de #1 Microsoft partner
#1 Microsoft partner van NL
Console Werken bij

Welkom onboard bij Wortell

Aan een nieuwe baan beginnen is natuurlijk superleuk, maar kan voor sommigen ook een klein beetje spannend zijn. Een goede onboarding is daarom wat ons betreft essentieel en onmisbaar. Op dit moment wordt de reis naar Wortell door onze starters beoordeeld met een 8,99! Dit succes is mede te danken door de goede begeleiding van onze collega Cindy Smit, onboarding medewerker bij Wortell. Zij zorgt al een paar jaar voor de onboarding van nieuwe collega’s. Cindy: “Ik vind het belangrijk dat nieuwe collega’s goed geïnformeerd aan de start staan en in een warm bad terechtkomen als zij bij Wortell komen werken.” Maar hoe ziet het onboardingsprogramma er eigenlijk uit? Cindy neemt je graag mee in het onboardingsproces bij Wortell!  

“Persoonlijke aandacht voor iedere kandidaat” 

“Het onboardingsproces start op het moment bij de aanbiedingsfase. Ik of mijn collega Dion neemt telefonisch contact op met de kandidaat om het aanbod te bespreken en te verzorgen. Het aanbod dat wij bieden komt voort uit input van de gesprekken en input van de Competence Leads vanuit een team. Inschalen wordt bepaald vanuit HR en op basis hiervan maken wij een passende aanbieding. Persoonlijke aandacht staat hierbij echt centraal. Elke kandidaat verdient persoonlijke aandacht bij het krijgen van de aanbieding.” 

“Het fijne hieraan is dat kandidaten een vast contactpersoon hebben. Voor vragen kunnen zij bij mij of Dion terecht. Zij hoeven niet langs vijf andere mensen voordat er een antwoord komt op de vraag. Daarnaast krijgen de kandidaten bij de aanbieding toegang tot onze onboardingsapp: Appical. Hier staat al meer over Wortell en worden de eerste vragen beantwoord. Ook de arbeidsvoorwaarden en het handboek van Wortell worden met de kandidaten gedeeld.” 

“Een duwtje in de richting” 

“Zodra het contract getekend is en de kurk van de fles kan, gaat het feest beginnen. De kandidaat wordt klaargestoomd voor de eerste week bij Wortell: de Wasstraat. Ik ben hier altijd aanwezig om de nieuwe collega’s nog even te spreken en praktische zaken te vertellen. Op de laatste dag van de onboarding spreek ik de kandidaten één op één. Hier bespreken we dingen als: is het wat je verwacht had, kunnen we nog iets anders doen of heb je nog onbeantwoorde vragen? Daarna worden de nieuwe collega’s overgedragen aan het team, buddy en de Competence Lead.”  

Toch verliezen de nieuwe collega’s Cindy niet uit het oog. Cindy: “Uiteraard komt het nog wel eens voor dat collega’s toch nog bij mij aankloppen voor vragen. Ik help ze dan graag verder en geef ze een duwtje in de juiste richting. Juist mensen helpen en zorgen voor het stukje introductie vind ik zo leuk aan mijn werk.”  

 

“Tijd stoppen in nieuwe medewerkers” 

“Bij Wortell zeggen we natuurlijk: 'We Empower People’. Dit willen we ook doorzetten in het stukje onboarding. Namelijk: wat heb jij nodig om je werk goed te doen? Ik luister graag naar de kandidaat en probeer ze indien nodig gerust te stellen. Binnen Wortell vinden wij iedereen een belangrijke pijler om op te bouwen en staat elke medewerker centraal. Ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt.” 

“Daarom is het ook belangrijk dat je tijd stopt in de nieuwe medewerker. De één vraagt soms net even iets meer van je dan iemand anders. Soms ben ik wel een uur met iemand aan het bellen, omdat een kandidaat toch nog wat vragen heeft. Ik neem dan ook de tijd om deze vragen te beantwoorden en te luisteren.” Dit wordt dan ook opgemerkt na de onboarding geeft Cindy aan: “Enkele kandidaten geven na de onboarding dan ook aan dat ze dit erg fijn vonden, omdat het toch een stap is om van baan te wisselen.

Cindy Smit
"Binnen Wortell vinden wij iedereen een belangrijke pijler om op te bouwen en staat elke medewerker centraal. Ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt.” 

“Goed geland” 

Wat maakt de onboarding bij Wortell nu zo anders dan bij andere bedrijven? Volgens Cindy komt het door een goede landing. Cindy: “Voor een nieuwe collega moet je soms wat meer moeite doen. Deze manier van onboarden past dan ook ontzettend goed bij Wortell. Wij zetten de medewerkers centraal of ze nu net beginnen of al jaren bij ons werken.” 

“Wat ik van kandidaten terugkrijg is dat zij de onboarding opmerkelijk vinden en dat dit iets is wat zij nog niet eerder gezien hebben. Kandidaten geven voorbeelden van hoe het eraan toeging bij oude werkgevers. Dan is het bij ons toch heel anders. Wij bieden nieuwe collega’s een goede landing binnen de organisatie. Wij zijn ook niet voor niks al 5 jaar World-Class Werkgever; wij luisteren echt naar onze collega’s waardoor mensen langer blijven.”  

Kom jij onboard? 

Ben jij na het lezen enthousiast geworden over Wortell en wil je meer weten over ons bedrijf, de cultuur en de onboarding? Kom met ons in contact! Wij denken dan graag met je mee en nemen de mogelijkheden en kansen met je door. Of wacht niet langer en solliciteer direct op die leuke openstaande vacature en ga zelf het gesprek aan met Cindy of Dion! 

Ook werken bij Wortell?