Van barman tot Security Consultant
Hoe ik op een verjaardag vertel wat ik doe
Ik zorg ervoor dat mensen op een veilige en productieve manier kunnen werken en bedrijven op een andere manier nadenken over beveiliging. Dat men zich goed realiseert wat een aanpassing in de beveiliging voor de eindgebruiker betekent.
Wat ik echt doe bij Wortell
Ik ben Security Consultant met een primaire focus op identity en access management. Wanneer ik bij een klant kom begin ik altijd eerst met het beveiligen van de digitale identiteit. Dit is namelijk de factor die altijd nodig is om toegang te kunnen krijgen tot gegevens. We richten dit in op een manier waarbij medewerkers van de klant zo min mogelijk worden gestoord in hun dagelijkse werkzaamheden. Een gezonde mix tussen beveiliging en gebruikerservaring. De kunst hierbij is om dit op een makkelijke en leuke manier te brengen en te doen, want security hoeft helemaal geen moeilijk of zwaar onderwerp te zijn.
Mijn route naar Wortell
Na met een aantal opleidingen te zijn gestopt, heb ik er op mijn 18de voor gekozen om een jaar te gaan werken. Op dat moment had ik al een bijbaan in de horeca en kon hier fulltime aan de slag gaan. Ik heb hier 10 jaar met veel plezier gewerkt tot er een moment kwam dat ik me herinnerde dat ik dit ooit voor een jaar zou doen om te bedenken wat ik wilde. Ik ben vervolgens op zoek gegaan naar een uitdaging waarbij ik mijn oplossingsgerichtheid en denkvermogen meer kon gebruiken.
Bij elke beroepskeuzetest kwam ICT en politie uit. “ICT? Dat is toch niks voor mij, de hele dag stil zitten achter een computer? Ik weet net hoe mijn computer aan moet.” Na mezelf wat meer te hebben ingelezen in de opleiding IT-medewerker, kwam ik erachter dat het werken bij een IT-helpdesk voor mij een mooie mix was tussen mijn sociale vaardigheden en probleemoplossend vermogen. Ik heb er toen voor gekozen om een MBO BBL opleiding te gaan starten, waarbij ik 4 dagen bij een ICT-bedrijf werkte.
Hier heb ik 3 jaar met veel plezier gewerkt en allerlei verschillende IT-werkzaamheden verricht. Van telefonie, netwerkbeheer en webhosting, tot het aansluiten van werkplekken. Maar uiteindelijk zocht ik naar de volgende stap in mijn carrière en ben ik via een vriend terechtgekomen bij Wortell. Hier ben ik begonnen op de eerste lijn en heb ik elk jaar grote stappen gemaakt. Nu 4 jaar later heb ik het tot Security Consultant geschopt.
"Ik ben als mens heel erg gegroeid waardoor ik in mijn privéleven ook veel lekkerder in mijn vel zit. Bij Wortell heb ik mijzelf veel beter leren kennen."
Elke dag met een glimlach naar mijn werk
Er zijn drie dingen die voor mij belangrijk zijn en ervoor zorgen dat ik elke dag met een glimlach naar mijn werk ga: De mensen waarmee ik werk, kennis en persoonlijke ontwikkeling.
Collega’s
De humor en openheid hier is echt geweldig en de structuur van de organisatie past goed bij mij. We zijn een zelfsturende organisatie wat veel verantwoordelijk vraagt. We hebben coaches en regisseurs ter ondersteuning, maar hebben veel vrijheid om eigen keuzes te maken. De directie voelt als collega's en collega’s voelen als vrienden. We gaan heel open met elkaar om en doen veel leuke dingen samen. Stappen, pretparken, wintersport of een gameday op kantoor. Veel van deze uitjes worden door collega’s zelf georganiseerd.
Kennis
Er zijn mensen met heel veel kennis bij Wortell. In het begin was het wennen en vond ik het moeilijk om vragen te stellen aangezien iedereen zo druk was. Maar iedereen is altijd bereid om te helpen en wordt er heel goed geluisterd naar medewerkers.
Persoonlijke ontwikkeling
Het werk zelf geeft veel voldoening. Maar het belangrijkste is dat Wortell echt kijkt naar de persoon en mij helpt verder te komen in het leven. Daar ben ik heel dankbaar voor. Elke keer wanneer ik denk dat ik een mooi punt bereikt heb komt er wel weer een volgende mooie stap.
Het gekste wat ik ooit heb meegemaakt bij Wortell
Onze CHO, Luc Joziasse, heeft een keer een dag gewisseld met een collega van de Servicedesk, Mack. Luc met een Volkswagen Up naar de helpdesk en Mack als directeur in een Tesla naar meetings. Ik zal nooit de blik Luc op zijn gezicht vergeten. “Die mensen vragen allemaal dingen die ik helemaal niet ken. Help!” “Geen probleem Luc, zet maar door naar mij.” Het mooiste hiervan was dat er naderhand bij de Servicedesk veel wijzigingen zijn doorgevoerd om alles soepeler te laten verlopen en efficiënter te kunnen werken.