Op zoek naar de mogelijkheden van Mixed Reality bij LinkedIn
In het kader van een inspiratiereis brachten medewerkers van LinkedIn Nederland een bezoek aan Wortell. Daar werden zij meegenomen op HoloReis. Inspiratie opdoen was het doel van de middag. Na een introductie over de mogelijkheden van Virtual, Augmented en Mixed Reality en HoloLens in het bijzonder, moest de groep zelf aan de slag. Zelf testen met de HoloLens en mogelijke scenario’s uitdenken voor de koppeling van LinkedIn aan de HoloLens.
Het resultaat mag er zijn. Na een middag proefdraaien met de HoloLens en brainstormen over mogelijke toepassingen kwam een stortvloed van ideeën uit de groep. Enkele hebben we uitgewerkt.
Live door je LinkedIn netwerk wandelen. Middels Mixed Reality zou je een digitale weergave van je netwerk kunnen maken waar je doorheen kunt wandelen. Dit zal een compleet nieuwe ervaring bieden.
Door de HoloLens op te zetten tijdens een groter evenement zou je in kaart kunnen brengen wie er bij dat evenement aanwezig zijn, waar ze zich bevinden en of je met deze personen verbonden bent op LinkedIn.
Door alle informatie die beschikbaar is over specifieke objecten of personen te combineren zou je een automatische analyse kunnen maken en live kunnen weergeven als je naar de personen kijkt. Zo kun je gemakkelijker beslissingen maken.
De middag was bedoeld om inspiratie te verkrijgen. Hij was niet bedoeld om daadwerkelijk projecten te starten of nieuwe toepassingen te ontwikkelen. Al met al een superleuke middag, vol met inspiratie:
Mijn collega Rick Slager over de HoloReis: “Tijdens een HoloReis proberen wij de deelnemers te inspireren. We beginnen met een korte presentatie over Virtual, Augmented en Mixed Reality. Daarna laten we enkele concrete toepassingen zien zoals de HoloLens app die we voor een internationale luchthaven hebben ontwikkeld. De deelnemers lopen vaak over van ideeën en staan te popelen om aan de gang te gaan. Heel mooi om te doen en gaaf om te zien hoe nieuwe technologie mensen zo kan inspireren!”
Wortell organiseert regelmatig studiereizen. Naar exotische oorden zoals Silicon Valley om geïnspireerd te worden over Digital Transformation of het Microsoft Executive Briefing Center in Seattle. We blijven ook wel dichterbij met zogenaamde Customer Immersion Experience sessies en de HoloReis. Samen met LinkedIn maakte we deze HoloReis. Wil je ook deelnemen? We doen dit regelmatig.
{{cta('f115bed5-bbe9-44e4-ad8f-9f11af95108e')}}