Office 365 ervaren: hands-on en met je vingers op het scherm
Hoe werk je samen in Skype voor Bedrijven? Wat is Office 365? Wat kan ik met Onedrive en Groups? En waarom zou mijn organisatie met Yammer aan de slag gaan? Zomaar wat vragen die gesteld worden tijdens een Customer Immersion Experience (CIE) sessie. In deze blog vertel ik je meer daar over.
Laten we aan de slag gaan. Ik help je op weg in de mogelijkheden van Microsoft Office 365.
De wereld van Microsoft Office 365
Twee keer per week verzorg ik een interactieve workshop voor uiteenlopende organisaties en dompel ik de deelnemers onder in de nieuwste Microsoft technologie. Een Customer Immersion Experience. Zo ervaren zij zelf wat de mogelijkheden van deze technologieën zijn en leren ze welke oplossingen toepasbaar zijn op hun organisatie. Ik doe dat omdat ik het vooral heel fijn vind om mensen wegwijs te maken in de wereld van Microsoft en alle mogelijkheden.
Waarom een CIE-sessie?
Technologie is steeds meer een aangelegenheid van de werkvloer in plaats van een opgelegd gebruik vanuit de IT-afdeling. De CIE-sessies worden dan ook bijgewoond door medewerkers uit alle lagen van de organisatie. De gesprekken gaan meer over de toepassingsmogelijkheden van de technologie, dan over de bits en bytes. Dat is ook precies waar de CIE om draait: hoe verbeteren we de dagelijkse werkzaamheden op het gebied van productiviteit en kwaliteit? Een CIE-sessie is geen demo van Office 365 productfeatures, maar geeft inzicht in hoe jij, het team én de organisatie slimmer en efficiënter kunnen (samen)werken. Dit doen we aan de hand van relevante praktijkscenario's die afgestemd zijn op jouw organisatie.
Wat kan je verwachten van een CIE-sessie?
Om ervoor te zorgen dat iedereen tijdens de workshop ervaring opdoet in het werken met Microsoft technologie, krijgen alle deelnemers een device met een touch scherm. Denk hierbij aan een telefoon, tablet en laptop met touch scherm. Op deze manier ervaar je zelf het beste hoe werken met Windows 10 in de praktijk eruit ziet. Met elkaar doorlopen we scenario's zoals Efficient vergaderen. We praten niet alleen over het efficiënter ontmoeten van collega's, het delen van relevante documenten met elkaar en het maken van notulen, maar ervaren het direct. Met elkaar plannen we een vergadering in Outlook, delen we de notulen in OneNote en ontmoeten we elkaar met Skype. Niet alleen de technologieën komen aan bod, maar juist ook gebruikersadoptie binnen de organisatie. Welke afspraken maken we met elkaar? Welke faciliteiten zijn er nodig om jouw organisatie naar het volgende niveau te brengen?
Zelf ervaren wat er mogelijk is met Office 365, tijdens een Customer Immersion Experience geeft je inspiratie om aan de slag te gaan.
Mijn ervaring met de CIE-sessie
Mijn persoonlijke doel is om deelnemers te enthousiasmeren en inspireren. Zijn deelnemers aan het begin van een sessie wat terughoudend en onzeker, aan het einde van een sessie zijn ze vol van energie en blijven ze doorvragen en uitproberen. De ervaring die ze hebben opgedaan leert hen dat het werken met nieuwe technologie niet moeilijk is, maar juist kan helpen en voor je kan werken. Tips en trucs die ze vanaf morgen al kunnen toepassen, maar ook het vertrouwen dat een overgang naar een nieuwe manier werken haalbaar is en een grote winst voor de organisatie wordt.
Office 365 ervaren: Dat kan ook voor jou en je collega's!
Wil jij ook ervaren wat Office 365 is? Klik hier om meer te lezen over de CIE of neem contact met mij op om een CIE sessie aan te vragen voor jouw organisatie.