Meer omzet met CRM Online Verkoop module
Meer verkoopkansen spotten, pakken en daarmee de omzet verhogen? Met CRM Online werk je sneller en productiever resulterend in een hogere klanttevredenheid en betere verkoopresultaten.
Lees in deze blog wat CRM Online is, wat het kan, hoe je het gebruikt en wat het voor jou en je organisatie kan betekenen.
Voor wie
Elke organisatie die klanten heeft kan profiteren van het gemak en de tijdsbesparing die CRM Online oplevert. En welke organisatie heeft nu geen klanten? CRM Online is dus voor iedereen die klantrelaties onderhoudt en deze relaties effectief wil opbouwen om ze daarna optimaal te onderhouden en te benutten. Ook managers hebben baat bij het overzicht van commerciële resultaten en de ontwikkelingen op verkoopgebied.
Wat is het
CRM Online is een onderdeel van Microsoft Dynamics. CRM Online is opgesplitst in een aantal modules. De modules zijn Verkoop, Service, Marketing en Social. Om het overzichtelijk te houden, focus ik me voor nu op de module Verkoop. Bewaar en bewerk je real time klantgegevens overal en op elk apparaat met deze module. Alle klant- en verkoop gerelateerde gegevens zijn dus altijd up-to-date en beschikbaar op één centrale plek.
Wat kan het
In CRM Online is het mogelijk om allerlei gegevens en bedrijfsprocessen met elkaar te verbinden en aan elkaar te koppelen. Koppel bijvoorbeeld contactgegevens en verkopen aan financiële gegevens en projectgegevens. Of bekijk een lijst met kansen en de bijbehorende slagingskans. Zie ook om welke klant het gaat en wie de verkoopmedewerker is. Alle interactie die met de klant (telefoontjes, e-mails, bezoeken) heeft plaats gevonden is allemaal terug te vinden op dezelfde plek.
Dashboards geven inzicht in alle geregistreerde gegevens en maken het mogelijk om prognoses te maken. Op basis van de geregistreerde gegevens maak je analyses en is het mogelijk om de toekomstige omzet voorspellen te voorspellen. Rapporten maken en verspreiden wordt makkelijk door het gebruik van dashboards.
Het grote voordeel van CRM Online is dat alle klantgegevens altijd en overal via elk apparaat toegankelijk zijn. Zowel om te lezen als om te bewerken. Dat maakt het gemakkelijk om bedrijfsbreed met elkaar samen te werken op een efficiënte manier, waardoor deals sneller gemaakt worden.
Yammer, Skype for Business en Bing Maps zijn allemaal te integreren in CRM en het is mogelijk om een koppeling met SharePoint en Office 365 te maken.
Hoe gebruik je het
Een inkomende email van een suspect zet je meteen door naar CRM Online en registreer je daar als lead. De inhoud van de email wordt één op één overgenomen. Daarna is het mogelijk om aanvullende gegevens te noteren in de lead registratie. Noteer in deze lead registratie klantgesprekken en maak er direct aantekeningen via OneNote terwijl je het klantgesprek voert. Je collega's zien op hetzelfde moment dat je de registratie en aantekeningen maakt, welke activiteiten je uitvoert. Zo is gemakkelijk te volgen wie wat doet en wanneer iemand voor het laatst op bezoek geweest bij de klant.
Bij het werken met dashboards, kies je voor een standaard layout of ontwerp je zelf de layout. Maak bijvoorbeeld een dashboard waarin je ziet welke merken een klant het vaakst heeft gekocht en zie in welke merken de klant dus het meest geïnteresseerd is. Deel de dashboards gemakkelijk met collega's. Zo creëer je waardevolle informatie voor je organisatie die ook nog eens zonder veel moeite te verspreiden is binnen je organisatie.