Ga naar content
Wij zijn de #1 Microsoft partner
#1 Microsoft partner van NL
Console Werken bij

Hoe wij scholen helpen bij een vlekkeloze examenperiode

Blogs
8-2-2018

De examentijd, een digitaal fenomeen

Gaan wij een partnership aan met een klant dan ligt de nadruk altijd op de persoon die met onze techniek moet omgaan. Wij beginnen daarom met de customer journey van de eindgebruiker. Binnen het onderwijs zijn die eindgebruikers: docenten en IT managers.

De voorbereiding is cruciaal

Een van de meest drukke en stressvolle periodes van het jaar binnen het onderwijs is de  examentijd - een inmiddels veelal digitaal fenomeen waarbij leerlingen getoetst worden in een digitale leeromgeving. Een kwetsbare IT omgeving waarin ook veel mis kan gaan. Storingen of onregelmatigheden tijdens digitale examens betekenen vaak dat alle kandidaten hun  examens over moeten doen: een drama voor scholen, maar vooral ook de leerlingen.
"Vaak staat daarom alles op rood binnen de organisatie in de periode voorafgaand aan de examens. Alles moet paraat staan en niks mag fout lopen. De voorbereiding is cruciaal"
Als IT partner begeleiden wij ‘onze’ scholen in een gestructureerde organisatie van de examencyclus (proefexamens, feedback, proefexamens II - echte examens) op technisch gebied:
  • Wij vragen vooraf alle examendata uit (wanneer, welke examens, hoe laat, etc.)
  • Wij controleren of alle test examens zijn gedaan door de beheerder: voldoet alles?
  • Wij kijken of alle digitale werkplekken waterdicht zijn afgesloten van het internet.

Goed vooruit kijken

Ontzorgen is het keyword in onze dienstverlening - wij staan garant dat er geen wijzigingen kunnen plaatsvinden in de digitale leeromgeving. Wij zien IT als middel om het doel van de klant te bereiken (in dit geval een vlekkeloos verlopende examenperiode). Daarvoor zijn niet altijd de nieuwste en ingewikkeldste technologieën nodig. Weten wat er speelt en goed vooruit kijken naar wat er nodig is voldoet vaak al aan de functionele behoefte van de klant. Zo kunnen scholen en leraren doen wat ze graag willen doen: ontzettend goed les geven!
Meer weten over hoe wij onze klanten ontzorgen door het volledige beheer uit handen te nemen? Ik vertel je graag meer. Je kunt mij mailen via  Harm-Jan.van.Tiel@wortell.nl