Gemeenten: Hoe voorkom je datalekken in de cloud?
‘’Na het ingaan van de meldplicht datalekken zijn er 147 meldingen van datalekken bij gemeenten voorgekomen. Dat blijkt uit informatie die Autoriteit Persoonsgegevens verstrekt heeft aan Binnenlands Bestuur. De ministeries hebben in diezelfde tijd gezamenlijk in totaal 43 meldingen gedaan. De AP komt na de zomer met meer informatie over gemeenten naar buiten.’’ – Binnenlands Bestuur, 15 juni 2016
Hoe voorkom je datalekken in de cloud?
Veel gemeenten hebben tot hun spijt dit jaar al melding moeten doen van één of meerdere datalek(ken).
In deze sessie behandelen we welke mogelijkheden er zijn om grip te houden op (gevoelige) bedrijfsinformatie. Vragen die o.a. aan bod zullen komen:
- Hoe maak ik mijn medewerker bewuster van de gevolgen van datalekken?
- Hoe zorg je er voor dat gebruikers hun documenten niet meer in bijvoorbeeld Dropbox opslaan, maar veilig in de cloud?
- Hoe houd je inzicht op hoe er met gegevens wordt omgegaan?
Kortom, een aanpak die op meerdere lagen rekening houdt met zowel techniek als gedrag van gebruikers én geen verstoring veroorzaakt in het primaire proces. Met de juiste balans tussen veiligheid en productiviteit.
Wanneer en waar
29 november 2016
13.00 uur – 16.00 uur
Inloop start vanaf 12.45 met koffie/thee
Wortell, Schipholweg 641 te Lijnden
Wie
IT management, informatieadviseurs, projectleiders
Ben je erbij?
Geef je aanwezigheid door aan Karolina Wisniewska via: karolina.wisniewska@wortell.nl