Ga naar content
Wij zijn de #1 Microsoft partner
#1 Microsoft partner van NL
Console Werken bij

Fusie-update: de verbindende factor versterken, dáár gaan we voor!

Blogs
5-5-2019
Inmiddels is de fusie tussen ETTU en Wortell enkele weken onderweg. Hoe dit was? Kort gezegd: een achtbaan! Het is een hectische periode geweest en de drukte zal voorlopig waarschijnlijk nog niet gaan liggen. Dat heeft vooral te maken met het proces waarin we nu zitten: we werken steeds meer toe naar het vormen van één bedrijf. Daarbij zoeken we de verbindende factor op om deze te versterken. Want hierin ligt de meerwaarde. In deze blog neem ik je graag even mee in de ontwikkelingen die we momenteel doormaken.

Twee culturen, één drive

Werkstandaarden en onderliggende (administratieve en CRM-)systemen harmoniseren, een gestandaardiseerde manier van werken implementeren, het dienstenportfolio verdelen: er moet ontzettend veel gebeuren. Ondertussen is het óók essentieel om de verschillende culturen die nu binnen het bedrijf heersen, te harmoniseren. Hoewel er in de basis geen sprake is van een enorm cultuurverschil, merken we wel dat er bepaalde nuanceverschillen zitten in de manier waarop Wortell en ETTU gewend zijn om te werken. Dat is natuurlijk niet meer dan normaal. En wat al die nuanceverschillen overstijgt, is de overkoepelende factor die ons verbindt: beide organisaties hebben een diepgewortelde drive om klanten blij te maken. Dát is de meerwaarde die ons samen zo sterk maakt. Daarom zetten we daar vol op in.

Synergievoordelen: direct merkbaar

De synergievoordelen hebben niet lang op zich laten wachten. Een voorbeeld: een verzekeringsmaatschappij die klant was van het voormalige ETTU stelde na een interne professionalisering de eis dat álle leveranciers een ISO 27001-certificering moesten hebben. Daarnaast kampte de organisatie met de nodige vragen omtrent informatiebeveiliging. De fusie tussen ETTU en Wortell wierp in dit geval direct vruchten af! Wortell heeft de ISO 27001-certificering namelijk behaald en heeft veel ervaring met de AVG. Daardoor konden we de bewuste verzekeringsmaatschappij meteen helpen om te voldoen aan haar interne eisen. Het resultaat: een hele blije klant!

Op naar optimale oplossingen voor onze klanten!

Kortom, we willen de dingen samen op een zeer goede manier voor onze klanten organiseren. Vanuit die gedachte zijn we momenteel ook bezig met een harmonisatie van het product- en dienstenportfolio. Waar je in sommige situaties beter met een gestandaardiseerde oplossing kan werken (een belangrijke expertise van ETTU, dat bijvoorbeeld Debble Zorg heeft ontwikkeld), vragen andere gevallen om een projectenaanpak. We streven er nu naar deze competenties verder te verbinden. Zo creëren we optimale oplossingen voor onze klanten. En dát is het streven dat ons zal blijven verbinden!