Dringende vraag tijdens vakantie. Wat nu?
Blogs
10-8-2016
Mijn laatste mail getikt en mijn
Afwezigheidsassistent ingesteld: “Ik geniet van een weekje vakantie”. Klaar om te gaan!
Ik geniet van mijn verlof. Even geen telefoontjes of mails beantwoorden. Mijn dochter en ik genieten van de heerlijke zon en ontspanning. Klinkt als een ideaal vakantieverhaal. Toch?
Na 3 dagen verlof word ik gebeld. Een klant met een dringende vraag. Of ik snel even iets kan regelen. Ik voel me verantwoordelijk om hem te helpen en ga meteen aan de slag. Op mijn tablet.
Op mijn tablet heb ik diverse Apps geïnstalleerd die een onderdeel zijn van Office 365. Met Outlook App kan ik bij mijn mails en contactpersonen en via OneDrive for Business kan ik bij mijn documenten. In de laatste App zoek ik snel de informatie op die nodig is voor mijn klant en zorg er voor dat dit per mail bij hem terecht komt. Ik Skype nog even met mijn een collega om te zorgen dat hij de rest afstemt met de klant.
Hoe dat allemaal zo eenvoudig kan? Office 365 is een volledig Cloud gebaseerde oplossing en nagenoeg elke functionaliteit heeft zelfstandige Apps. De Apps zijn beschikbaar op alle besturingssystemen en daardoor op veel verschillende apparaten, dus ook op mijn smartphone en tablet.
En nu hoor ik je denken: waarom doe je dat tijdens je vakantie? Goede vraag! Ik geloof er in dat je als medewerker in staat bent
verantwoordelijk om te gaan met je zakelijke tijd en privé tijd. Ik maak dus altijd een bewuste keus waar ik mijn tijd aan besteed. Het argument dat mij de doorslag gaf? Tja… wie wil er niet een tevreden klant? ;)
Fijne vakantie!