Ga naar content
Wij zijn de #1 Microsoft partner
#1 Microsoft partner van NL
Console Werken bij

De toekomst van retail

Blogs
15-4-2018

Retailomgeving van de toekomst

In Amersfoort vond gisteren het Retail Outlook event plaats. Het event biedt theoretische kaders in combinatie met praktisch inzicht om organisaties beter voor te bereiden op de retailomgeving van de toekomst.

Visie op de toekomst met Wortell en Microsoft

Tijdens dit event maak je kennis met trends die het retaillandschap veranderen, in Nederland en daarbuiten. Uitgaand van deze trends worden er sprekers uitgenodigd met aansluitende, innovatieve concepten. Wortell was door Microsoft gevraagd om te komen spreken over haar visie op de toekomst van retail. Daarnaast was er een innovatieplein ingericht waar je de nieuwste, technologische innovaties kunt testen. Ook hier was Wortell aanwezig om bezoekers kennis te laten maken met Visualyz.

Retailomgeving van de toekomst

In Amersfoort vond gisteren het Retail Outlook event plaats. Het event biedt theoretische kaders in combinatie met praktisch inzicht om organisaties beter voor te bereiden op de retailomgeving van de toekomst.

Visie op de toekomst met Wortell en Microsoft

Tijdens dit event maak je kennis met trends die het retaillandschap veranderen, in Nederland en daarbuiten. Uitgaand van deze trends worden er sprekers uitgenodigd met aansluitende, innovatieve concepten. Wortell was door Microsoft gevraagd om te komen spreken over haar visie op de toekomst van retail. Daarnaast was er een innovatieplein ingericht waar je de nieuwste, technologische innovaties kunt testen. Ook hier was Wortell aanwezig om bezoekers kennis te laten maken met Visualyz.

Visualyz

Met Visualyz kun je producten op de juiste schaal thuis of in de winkel bekijken. Met behulp van 3D augmented reality kunnen potentiële kopers het gewenste product dat ze willen kopen, levensecht voor zich zien via tablets of smartphones. Dit vormt de brug tussen de online en offline wereld en heeft een betere klantervaring tot gevolg. Er wordt gebruik gemaakt van mixed mode reality, die in tegenstelling tot traditionele VR systemen de connectie legt tussen de realiteit en de virtuele omgeving. Je blijft de echte fysieke wereld zien én deze wordt dankzij de ingebouwde intelligentie aangevuld met virtuele realiteit.

3D Augmented reality en analytics

Dit maakt het mogelijk om producten 3D in Augmented Reality (AR) te tonen èn te configureren. Ook kunnen retailers met analytics 3D heatmaps opslaan om als bedrijf meer inzicht te krijgen in het klant en koopgedrag. Naast Wortell waren er interessante presentaties van onder meer Microsoft, Albert Heijn en Amazon. Het was een geweldig inspirerende dag vol met de nieuwste innovaties.