Ga naar content
Wij zijn de #1 Microsoft partner
#1 Microsoft partner van NL
Console Werken bij

De mens voorop: waarom enen en nullen níet het kloppende hart van Wortell zijn

Eerder schreven we het al: bij Wortell leggen we een sterke focus op de mens. Maar hoe geven we daar precies invulling aan? En wat is een ‘Worteller’ eigenlijk? In deze blogpost leggen we het uit!

Een Worteller: is dat een type mens?

Kort gezegd: ja, een Worteller is een type mens.

Wat uitgebreider gesteld: een Worteller is een echte teamplayer die óók heel goed zelfstandig kan werken. Ben je een Worteller, dan pak je de zaken op een eigen(gereide), unieke manier aan. Je neemt daar ook de verantwoordelijkheid voor. Want je honger naar leren is niet te stillen.

Daarnaast wil je anderen graag helpen én houd je ervan om plezier te maken. Wij zeggen ook weleens: “Bij ons is er altijd plek voor nog een gek.” En ‘gek’ betekent dat je een ware techneut, maar óók je authentieke zelf bent.

Waarom wij dit belangrijk vinden? Als organisatie werken we met de nieuwste technologieën en veranderen we snel. Dat vraagt wat van je. Je moet nieuwsgierig zijn, nieuwe dingen willen uitproberen, fouten durven maken en dóórgaan.

Daarom bespreken we bij een kennismakingsgesprek ook altijd hoe je leven eruitziet en hoe jij in het leven staat. Wij geloven namelijk dat het stukje menselijkheid uiteindelijk het belangrijkst is. Ja, de techniek draait om enen en nullen. Maar onze mensen maken de techniek tot de fantastische oplossing die zij is!

Een 9-tot-5-mentaliteit: wat is dat?

Dat de mens bij ons vooropstaat, blijkt uit talloze voorbeelden. Een recente actie vond middenin de eerste weken van de pandemie plaats. Een grote zorgklant had toen plotseling zo’n 250 werkplekken nodig, zodat zorgmedewerkers op afstand konden doorwerken. Een taaie klus, zéker als praktisch de hele wereld net in lockdown is gegaan! Maar die gesloten deuren hielden onze gemotiveerde Wortellers niet tegen. Meerdere collega’s meldden zich vrijwillig aan om de klus samen in één weekend te klaren.

En dat illustreert meteen een andere belangrijke eigenschap van de gemiddelde Worteller: de bereidheid om buiten kantooruren dingen te ondernemen. Of dit nu een eenmalige actie voor zorgmedewerkers of een leuke kennissessie van een senior collega is. Wij hebben een intrinsieke motivatie om de wereld en elkaar een stukje beter te maken.

Wortellers staan er niet alleen voor

Is (een gezinslid van) een Worteller ziek? En heeft deze collega daarom wat extra ondersteuning nodig? Dan zijn we er voor deze persoon.

Enkele keren per jaar besteden we ook aandacht aan gezinsactiviteiten. Met de kinderen gaan we bijvoorbeeld naar onze adoptiebomen om een middagje appels te plukken. En dit jaar hebben ruim 80 kinderen van Wortellers ons Sinterklaasfeest bijgewoond.

Onderdeel zijn van de Wortell-cultuur?

Samengevat: onze focus op de mens gaat veel verder dan enkele bedrijfsuitjes. We investeren hierin — dag in, dag uit. En zelfs de meest kersverse Worteller heeft een aangeboren interesse in de medemens.

Zit jij ook zo in elkaar? En ben je klaar om het allermooiste hoofdstuk van je leven te schrijven? Kijk dan eens of een van onze vacatures iets voor je is.

Onze auteur

Natasja van Doorn

Director of People & Culture

Onze mensen zijn de kracht en inspiratie van onze organisatie. Ze zijn trots op hun werk en maken voortdurend het verschil. Mensen staan bij ons altijd op de eerste plaats; alleen zo blijven ze tot de top van hun vakgebied behoren. Het zijn tenslotte tevreden en trotse medewerkers die zorgen voor tevreden en trotse klanten. Dankzij een open, transparante communicatie en ondernemersdrift bouwen zij een relatie op met de klant. Voortdurend op zoek naar de beste en meest toepasbare oplossing. En te herkennen aan een continue zoektocht naar verdere verbetering van zichzelf en anderen. Het ‘wij-gevoel’ is daarbij belangrijk. Zo maken we het verschil voor onze klanten.

Ook werken bij Wortell?

Bekijk de vacatures