Coaching om onze mensen te Empoweren
Bij Wortell draait het om de mens. Onze missie luidt immers ‘We Empower People’. We ondersteunen onze medewerkers in het dagelijkse werk en hun persoonlijke ontwikkeling.
Wij geloven dat alleen tevreden, gemotiveerde en ontwikkelde medewerkers de hoogste kwaliteit leveren met tevreden klanten als resultaat.
Als nieuwe medewerker bij Wortell begin je aan een nieuw hoofdstuk in je carrière. Wij zorgen dat dit hoofdstuk het mooiste wordt dat je hebt geschreven. Om dit te realiseren, stimuleren we je om het beste uit jezelf te halen. Vanuit onze People & Culture afdeling reiken we je handvatten aan die je hierbij ondersteunen. Een van die handvatten is de coaching die we onze medewerkers bieden als onderdeel van Learning & Development. We bieden verschillende vormen van coaching aan om medewerkers te ondersteunen bij hun carrière en persoonlijke ontwikkeling.
Het eerste aanspreekpunt voor onze medewerkers rondom coachvraagstukken is de leidinggevende. Zij zijn opgeleid om de behoefte van hun medewerkers te herkennen. Concreet betekent dit dat ze doormiddel van coachgesprekken precies weten wat er speelt op zowel zakelijk als privé vlak.
Allereerst heel fijn voor onze medewerkers dat ze een plek hebben waar ze gehoord en gezien worden. Nog fijner is dat ze vervolgens ook ondersteund worden op het moment dat er iets is waar ze zelf nog geen oplossing voor hebben. Of door de leidinggevende zelf, of door een van de andere coaches binnen of buiten onze organisatie.
Drie soorten coaching
Allereerst bieden we carrière coaching. Zowel voor medewerkers die het gevoel hebben dat ze niet meer op hun plek zitten en voor medewerkers die op zoek zijn naar hun volgende stap. Binnen dit traject, waarbij we onze medewerkers helpen bij het ontwikkelen van hun carrièreplanning, kijken we in eerste instantie naar wat de medewerker belangrijk vindt in hun werk. Daarna kijken we naar de ambities en talenten van de medewerker en hoe de medewerker deze het beste kan benutten. Dit helpt hen om hun persoonlijke doelen te bereiken en te groeien binnen hun functie of naar een andere functie.
Daarnaast coachen we elkaar in de vorm van feedback. Naast het stimuleren van zelfreflectie stimuleren we elkaar ook om feedback te vragen en te geven. Feedback geven en ontvangen is een essentieel onderdeel van onze cultuur en daarmee helpen we elkaar groeien en ontwikkelen. Medewerkers leren tijdens de onboarding hoe ze feedback kunnen geven en ontvangen op een constructieve manier, zodat ze ook anderen kunnen helpen bij hun groei en ontwikkeling. Niet alleen op de dingen die beter kunnen, juist ook op de dingen die al goed gaan. Waardering is hier een belangrijk onderdeel van. Hoe weet je anders welk gedrag je hebt te handhaven?
Tot slot bieden we ook externe coaching als vangnet, voor medewerkers die specifieke uitdagingen hebben en behoefte hebben aan een externe coach. Dit kan variëren van persoonlijke uitdagingen zoals stress of vitaliteit tot werk gerelateerde kwesties op het gebied van leiderschap of communicatie. We bieden deze optie om onze medewerkers te ondersteunen in hun persoonlijke groei en welzijn.
Bij ons geloven we dat onze medewerkers ons belangrijkste kapitaal zijn, en we willen dat ze zich ondersteund en gemotiveerd voelen. Al onze coaching activiteiten zijn ontworpen om hen te helpen hun volledige potentieel te bereiken en zich te ontwikkelen op professioneel en persoonlijk vlak.
Zo schrijven we samen met onze medewerkers hun mooiste hoofdstuk bij Wortell.