Externen bellen via Teams? Teams Calling is calling!
Hoe kan je externen bellen via Teams?
Er zijn twee methodes om iemand buiten je organisatie te bellen met Microsoft Teams. Eén manier is een Team creëren voor de samenwerking met de externe partij. Dit werkt enkel als de andere gebruiker ook met Teams werkt. Je voert eenvoudigweg zijn e-mailadres in de chatfunctie, waardoor je meteen een chatvenster krijgt met de optie om te bellen. Let wel: standaard is het niet mogelijk om externen zomaar toe te voegen aan je bedrijfsomgeving. De IT-beheerder in je organisatie moet eerst de gasttoegang inschakelen.
De tweede manier is het uitbreiden van je Teams-omgeving met telefoonfuncties, ook wel Teams Calling genoemd. Handig als de andere persoon geen Teams-gebruiker is, of wanneer je hier niet zeker van bent. Je kunt dan externen opbellen op hun mobiele of vaste nummer. Quasi hetzelfde als een telefoongesprek via je smartphone, dus! Maar niet helemaal.
Waarom externen dan bellen via Teams en niet via je gsm?
Wil je regelmatig leveranciers, partners of andere belanghebbenden buiten de organisatie bereiken, dan is Teams Calling onmisbaar. De mogelijkheden beperken zich niet tot externen bellen via Teams. Samenwerken in je organisatie en daarbuiten wordt naar een hoger niveau getild:
-
Gecentraliseerde communicatie: aangezien alle communicatietools op één locatie zijn samengebracht, hoef je niet te wisselen tussen verschillende applicaties of apparaten om te bellen, te chatten of te vergaderen. Dit bespaart tijd en verbetert de workflow.
-
Optimale bereikbaarheid: dankzij de optie om externen te bellen via Teams kun je snel en efficiënt reageren op klantvragen of -problemen, ongeacht waar zij zich bevinden.
-
Schaalbaar: Teams biedt de mogelijkheid om het aantal gebruikers eenvoudig aan te passen volgens de behoeften van je organisatie. Je vertrouwde omgeving groeit of krimpt met je mee!
Handig, toch? Intern of extern: iedereen werkt slimmer!
Benieuwd naar de mogelijkheden van Teams Calling?
Externen bellen via Teams Calling van Wortell
Wil je probleemloos bellen met externen via Teams Calling van Wortell, dan mag je rekenen op een onderbouwde aanpak.
Ons plan van aanpak
Eerst nemen we de huidige situatie onder de loep: hoeveel gebruikers zijn er, wat zijn de groepsstructuren en hoe ziet de werkplek eruit? We noemen dit initiële proces 'Start Calling'. Op basis daarvan stellen we een voorstel samen dat uitlegt hoe de oplossing functioneert binnen Teams. Ook de vervolgstappen voor de migratie lichten we toe.
Na de migratie is de telefonie geïntegreerd in Microsoft Teams en wordt de telefooncentrale geleverd door Microsoft 365. Binnen deze dienstverlening blijven we 24/7 bereikbaar voor je medewerkers en technische ondersteuning. Ook bezorgen we je maandelijkse rapporten over de prestaties van Teams Voice. En wat met internationale oproepen? Ook daar hebben we een voordelige oplossing voor!