Automatisering door online bots in de zorg
Blogs
22-2-2018
Bots inzetten voor webcare
Een van de voordelen van webcare in het algemeen - en zeker ook in de zorg - is dat je gemakkelijk inzicht krijgt in het soort vragen waar cliënten/patiënten mee binnenkomen. Inmiddels is op deze manier duidelijk geworden dat het gros van de vragen aan zorginstellingen niet echt gaat over gezondheid, maar over heel praktische zaken: hoe laat zijn jullie open? Waar zitten jullie locaties? Vragen die ook prima online afgehandeld kunnen worden door een bot, zodat de zorgverleners die werken in de webcare meer tijd overhouden voor de complexe vragen die ook binnenkomenMoetiknaardedokter.nl
Inmiddels werken wij met Wortell ook aan online bots die zorginhoudelijke vragen kunnen beantwoorden. Dit doen wij samen met het team van Moetiknaardedokter.nl
Moetiknaardedokter? is nu nog vooral een klassieke app. Je vult je leeftijd en geslacht in, klikt op het lichaamsdeel waar je last van hebt en vervolgens krijg je vragen die je helpen om de vraag te beantwoorden of (en zo ja wanneer) je naar de dokter moet.
"Maar waar we uiteindelijk naartoe willen is een interactieve chatbot, die iedere zorgverlener kan inzetten via diverse kanalen zoals de website, app, maar ook via Facebook-Messenger.