5 voorspellingen uit het mekka van technologie
Blogs
8-5-2018
Samen met onze klanten zitten we bovenop de laatste trends en ontwikkelingen als het gaat om IT, innovatie en klantbeleving. En waar kun je je beter laten inspireren dan in Silicon Valley! Samen met een groep veranderaars reisden we erheen om ons creatieve brein te laten prikkelen. De opvallendste voorspellingen die we daar gehoord hebben, sommen we hieronder voor je op.
#1: Dynamic pricing
De verkoop in winkels en restaurants wordt steeds meer data driven en daardoor dynamisch. Prijzen zijn aangepast op vraag en aanbod. Dit betekent bijvoorbeeld dat je meer moet betalen voor een croissantje die vers uit de oven komt in de ochtend dan een croissantje die al een halve dag in de vitrine ligt, klinkt logisch toch?#2: Smart parking
In de stad en in de parkeergarage van het bedrijf waar je werkt kun je gebruik maken van Smart parking. Uiteraard uitgevoerd door je self driving car. Nooit meer dubbel geparkeerd staan, briefjes op de voorruit of naar kantoor rijden om er vervolgens achter de komen dat er geen parkeerplek meer voor je is. Door middel van handige apps check je de beschikbaarheid voor een parkeerplek in de buurt en kun je deze reserveren. Gemeenten kunnen op basis van data en bezetting hier weer dynamic pricing op toepassen.#3: Augmented Reality
Altijd informatie bij de hand hebben over een product of dienst dankzij augmented reality. Denk aan de calorieën of ingrediënten van een bepaalde maaltijd. Je houdt je telefoon ervoor en binnen no time weet jij wat er zit. Of je gaat gemakkelijk na wanneer je in een winkelcentrum bent, welke winkels items in de sale hebben, welk restaurant het minst druk is als jij spontaan uit eten wilt of in welke supermarkt geen wachtrij staat.#4: Amazon GO
Geen lange wachtrijen meer en gedoe als je je pinpas thuis vergeten bent. Met Amazon GO wordt dit scenario werkelijkheid. Je betaalt virtueel en volledig automatisch zodra je de winkel uitloopt. In Japan wordt dit momenteel zelfs al gecombineerd met augmented reality, waarbij je in een metrostation shop aanwijst welke producten je wilt kopen, waarna deze even later bij je worden thuisbezorgd.#5: GIG economy
Een GIG economie is een economie waar tijdelijke banen juist de standaard zijn. Generatie Y, ofwel de Millenials zullen steeds minder vaak kiezen voor commitment aan één werkgever. Minder fulltime banen en vaste contracten, en juist veel ZZP’ers die verschillende projecten tegelijkertijd oppakken.
Veel van bovenstaande voorspellingen hebben te maken met data-driven technologie. Onze specialisten kunnen je hier nog veel meer over vertellen.